Zeeuwland onderzoekt nieuwe bestemming voor locatie MFC

ZIERIKZEE – Zeeuwland verwacht eind dit jaar te kunnen aangeven wat de mogelijkheden zijn voor invulling van de locatie MFC in Zierikzee. Concrete plannen zijn er nu nog niet, verzekert omgevingsmanager Jeffrey van Doorenmalen.

Zeeuwland werkt aan een actualisatie van haar vastgoedstrategie. Bekeken wordt wat in stand moet worden gehouden, welke woningen kunnen worden verkocht en welke vervangen. Binnen dat kader wordt ook onderzocht of er behoefte is aan meer appartementen voor één of twee persoonshuishoudens in Zierikzee. De locatie MFC aan de De Huijbertstraat zou in dat licht mogelijk geschikt zijn voor beperkte hoogbouw. Maar volgens Van Doorenmalen is het te voorbarig om die conclusie nu al te trekken.

Oplossingen

CDA-fractievoorzitter Daniël Joppe stoort zich aan het feit dat het college noch Zeeuwland serieus hebben gezocht naar oplossingen voor een verdere rendabele exploitatie de eerstkomende tien jaar, maar bij voorbaat uitgaan van sluiting van het MFC. De oppositiepartij trekt samen op met de SP voor behoud van het gebouw en wil in een politiek debat volgende maand de discussie over de toekomst van het gemeenschapscentrum aan de De Huijbertstraat heropenen. Volgens Joppe voorziet de accomodatie in een specifieke behoefte voor grotere gezelschappen. Een alternatieve ruimte voor die activiteiten is er niet in Zierikzee, meent hij.

Lees het hele verhaal zaterdag in de PZC.