CDA wil ouderen flink compenseren na zware jaren

Het CDA wil ouderen met een klein pensioen ‘substantieel compenseren’ voor de achterstand die zij hebben opgelopen door het kabinetsbeleid van de afgelopen jaren. Dat blijkt uit het verkiezingsprogramma, dat vanochtend is gepresenteerd. Hoeveel ouderen erbij zouden moeten krijgen is niet duidelijk.

In ‘Keuzes voor een beter Nederland’ zegt de partij zegt te willen kiezen voor een land dat gebouwd is op waarden en tradities, op families en gezinnen, waar mensen voor elkaar zorgen en meedoen en een eerlijke economie, aldus de inleiding. ,,Wij pakken problemen aan in plaats van ze te ontkennen”, zei CDA lijsttrekker Sybrand Buma bij de presentatie.

Daarmee kiest het CDA een heel andere toon dan de VVD, dat klaar zegt te zijn met hervormen en de kiezer optimistisch tegemoet treedt. Het gezin is prominent aanwezig in het programma. Zo wil het CDA in het volgende kabinet een minister voor Familie en Gezin. De partij bepleit daarnaast een belastingvoordeel voor familieleden of mantelzorgers die besluiten om verlof op te nemen of minder te gaan werken om zorg beter te kunnen combineren met werk.

Het CDA wil dat de openingstijden voor buitenschoolse opvang worden verruimd en stelt dat kersverse ouders samen drie maanden extra verlof moeten krijgen na de geboorte van hun kind.

Bron: PZC.nl