CDA-raadslid tergt VVD-wethouder in discussie over kade Zierikzee

“Het is toch een overschrijding van een ton. Als we elk werkbudget met 15 procent overschrijden, zijn we snel door onze reserves heen.” Met deze woorden kreeg CDA-raadslid Jan Bij de Vaate VVD-wethouder Ad Verseput maandagavond op de kast. B en W laten de instabiel geworden kade aan de Vissersdijk in Zierikzee herstellen.

Dat kost 640.000 euro. Ze laten voor 75.000 euro ook maar gelijk een voorhangwand plaatsen, net zo als bij Rollandthof een stukje verderop. Tenslotte laten ze nog metselwerk doen. Dat kost nu een ton, maar zou 165.000 euro gekost hebben als de aannemer er apart voor moet komen. Het budget voor het kaderherstel is 750.000 euro. Alles bij elkaar genomen een flinke over budgetoverschrijding dus, concludeerde Bij de Vaate.

Besparing

Nee, antwoordde Verseput. “We hebben juist 65.000 euro bespaard. Reparatie en de wand vallen binnen het budget. Het metselwerk is apart aanbesteed. Dat is een klus die we later hadden moeten doen, maar door nu werk met werk te maken, kan het goedkoper.”

Overschrijding

Ook nadat Verseput zijn uitleg nog eens had herhaald, wilde de CDA’er van geen wijken weten: “Ik blijf het zien als overschrijding. Gaan we dit nog vaker meemaken?” “Zou kunnen. Dat weet ik niet,” bromde een ge├»rriteerde VVD-wethouder.

Bron: PZC.nl

image-4588899